Pradžia Uncategorized Tamsioji „Honey” įskiepio pusė: Atskleista etika ir poveikis

Tamsioji „Honey” įskiepio pusė: Atskleista etika ir poveikis

sukūrė Deimantė
5 minutes read

Nors milijonai pirkėjų internete naudojasi „Honey” kaip pinigus taupančiu naršyklės plėtiniu, po vartotojui palankiu fasadu slepiasi nerimą kelianti realybė. Šios platformos verslo praktika kelia didelį etinį susirūpinimą, ypač dėl to, kaip ji nukreipia pajamas iš turinio kūrėjų ir manipuliuoja partnerystės rinkodaros ekosistema. Be paviršutiniško pažado rasti nuolaidų kodus, „Honey” veikla paskatino tyrimus dėl duomenų privatumo ir galimai antikonkurencinio elgesio. Tobulėjant skaitmeninei prekybai, vartotojams ir pramonės suinteresuotosioms šalims vis svarbiau suprasti tikrąją šių „nemokamų” apsipirkimo priemonių kainą.

Kaip Honey iš tikrųjų uždirba pinigus

Nors „Honey” save reklamuoja kaip nemokamą pinigų taupymo naršyklės plėtinį, jo tikrasis pajamų modelis labai priklauso nuo partnerystės rinkodaros komisinių perėmimo ir manipuliavimo jais.

Bendrovė kasos metu pakeičia esamas partnerio nuorodas, pakeisdama įtakingų asmenų sukurtas nuorodas savo nuorodomis, kad galėtų reikalauti komisinių per paskutinio paspaudimo priskyrimą. Tokia praktika generuoja dideles pajamas, nukreipdama komisinius nuo turinio kūrėjų, kurie iš pradžių skatino pardavimus.

„Honey” bendradarbiauja su parduotuvėmis ir kontroliuoja kuponų kodus, dažnai apribodama prieigą prie didesnės vertės nuolaidų, o pati save pristato kaip visapusišką sandorių ieškotoją. Nepaisant to, kad „Honey” reklamuoja savo gebėjimą rasti visus veikiančius kuponų kodus internete, tyrimai rodo, kad „Honey” veikla nenuosekli, todėl kai kurios parduotuvės partnerės didina kainas, kad kompensuotų nuostolius dėl neveiksmingų arba netinkamai naudojamų nuolaidų kodų.

Partnerių nuorodų perėmimas

„Honey” manipuliacija partnerine rinkodara vykdoma pasitelkiant sudėtingą nuorodų perėmimo kasoje sistemą.

Kai naudotojai, turintys „Honey” plėtinį, perka naudodamiesi influencerio partnerio nuoroda, „Honey” pakeičia pirminę nuorodą, atidaro naują skirtuką ir įterpia savo partnerio slapuką, iš tikrųjų reikalaudama komisinių sau.

Šis procesas daro tiesioginę įtaką turinio kūrėjams, kurių pajamos priklauso nuo partnerystės rinkodaros.

Naudodama paskutinio paspaudimo priskyrimą, „Honey” gauna komisinius, kurie kitu atveju būtų atitekę influenceriams, kurie iš pradžių skatino pardavimus.

Ši praktika turi ypač sunkių pasekmių mažesniems kūrėjams ir tinklaraštininkams, kurių pragyvenimo šaltinis priklauso nuo šių komisinių.

Nepaisant to, kad kūrėjai skatina srautą ir reklamuoja produktus, jie negauna jokio kredito ar kompensacijos, kai „Honey” perima jų partnerių nuorodas lemiamu pirkimo momentu.

Atskleisti klaidinantys rinkodaros teiginiai

Be manipuliavimo partnerių nuorodomis, naršyklės plėtinio rinkodaros teiginiai kelia didelį susirūpinimą dėl vartotojų pasitikėjimo. „Honey” reklaminėje medžiagoje nuolat žadama išsami kuponų aprėptis ir optimalus taupymas, tačiau atlikus tyrimus paaiškėjo, kad rinkodaros teiginiai ir faktiniai rezultatai labai skiriasi.

Rinkodaros teiginys Atskleista tikrovė
randa visus veikiančius kodus Apsiriboja tik partnerių patvirtintais kodais
Garantuojamos geriausios santaupos Dažnai praleidžiami didesnės vertės kodai
Nemokama paslauga naudotojams Pelnas iš naudotojų duomenų ir apsipirkimo įpročių
Nauda visoms šalims Kenkia kūrėjams ir didina parduotuvių kainas

Pratęsimo reklama, paremta 4 mlrd. dolerių vertės „PayPal” įsigijimu, siūlo visuotinį nuolaidų kodų taikymą. Tačiau platforma visų pirma reklamuoja parduotuvių partnerių kuponus, o galimai slopina geresnius pasiūlymus, todėl kainos padidėja, nes parduotuvės kompensuoja komisinių nuostolius.

Poveikis turinio kūrėjų pajamoms

Skaitmeninių platformų turinio kūrėjai patyrė didelių finansinių nuostolių dėl „Honey” manipuliavimo partnerių nuorodomis praktikos.

Kai naudotojai, turintys „Honey” plėtinį, perka per kūrėjų pateiktas partnerių nuorodas, „Honey” perima šias operacijas ir pakeičia kūrėjo partnerio slapuką savo slapuką, veiksmingai pasisavindamas komisinius.

Dėl šio sistemingo pakeitimo įtakingieji asmenys, tinklaraštininkai ir menininkai, kurių pajamos priklauso nuo partnerystės rinkodaros, prarado milijonus pajamų. Poveikis ypač skaudus mažesniems kūrėjams, kurių tvarumas priklauso nuo šių komisinių.

Nepaisant to, kad kūrėjai skatina prekybininkų srautą ir pardavimus, jie negauna jokio kredito ar kompensacijos, kai „Honey” pareikalauja paskutinio paspaudimo. Tokia praktika kenkia visai partnerystės rinkodaros ekosistemai ir kelia grėsmę turinio kūrėjų, kurie investuoja laiką ir išteklius, kad užmegztų autentiškus santykius su savo auditorija, pragyvenimui.

Vartotojų pasitikėjimas ir apgaulė

Interneto pirkėjų ir naršyklės plėtinių santykiai tampa vis sudėtingesni dėl „Honey” klaidinančios rinkodaros praktikos ir apgaulės mechanizmų. Bendrovės teiginiai, kad ji randa visus įmanomus kuponų kodus, dažnai neatitinka tikrovės, todėl vartotojai, manantys, kad gauna geriausius įmanomus pasiūlymus, puoselėja klaidingus lūkesčius.

Automatinis „Honey” filialų nuorodų keitimas kasoje vyksta aiškiai neatskleidžiant informacijos vartotojams, kurie gali nesąmoningai nukreipti komisinius nuo turinio kūrėjų, kuriuos ketino paremti.

Šis skaidrumo trūkumas apima ir bendrovės partnerystę su parduotuvėmis, kad būtų galima kontroliuoti kuponų kodus, o tai gali apriboti prieigą prie didesnės vertės nuolaidų. Įkyrūs papildymo raginimai ir manipuliavimas paskutinio paspaudimo priskyrimo sistema dar labiau mažina vartotojų pasitikėjimą ir kelia rimtų klausimų dėl automatizuotų apsipirkimo priemonių etinių pasekmių.

Įmonių reakcija ir teisinės pasekmės

Kelios stambios korporacijos ir juridiniai asmenys pradėjo „Honey” verslo praktikos tyrimus, kuriuos paskatino gausėjantys įtarimai dėl duomenų privatumo pažeidimų ir partnerių sukčiavimo.

„PayPal” įsigijimas už 4 mlrd. JAV dolerių sulaukė didesnės priežiūros institucijų, nagrinėjančių galimas antimonopolines problemas ir vartotojų apsaugos klausimus, dėmesio.

Tokios bendrovės kaip „Linus Tech Tips” viešai nutraukė ryšius su „Honey”, motyvuodamos etinėmis problemomis, susijusiomis su manipuliavimu partnerių nuorodomis.

Tai sukėlė platesnę pramonės reakciją – prekybininkai iš naujo įvertino savo partnerystę, nes prarado pajamas dėl pernelyg didelio kuponų kodų naudojimo.

Teisės ekspertai nurodo galimus skaitmeninės rinkodaros taisyklių ir duomenų apsaugos įstatymų pažeidimus, ypač susijusius su neteisėtu vartotojų informacijos rinkimu ir manipuliavimu partnerių sekimo sistemomis.

Šie pokyčiai gali sukelti didelių teisinių iššūkių „Honey” ir pakeisti naršyklių plėtinių ir e. prekybos platformų reglamentus.

Skaitmeninio apsipirkimo etikos ateitis

Didėjant susirūpinimui dėl „Honey’s” praktikos ir panašių skaitmeninių apsipirkimo priemonių, kyla platesnių klausimų dėl etikos e. prekybos ateities.

Pramonei daromas vis didesnis spaudimas nustatyti skaidrius naršyklių plėtinių ir apsipirkimo pagalbinių priemonių standartus, ypač susijusius su manipuliavimu partnerių nuorodomis ir duomenų rinkimo praktika.

Iššūkis – suderinti technologines naujoves ir sąžiningą atlygį turinio kūrėjams ir įtaką darantiems asmenims.

Vartotojams vis geriau suvokiant šias etines pasekmes, didėja poreikis naudoti apsipirkimo įrankius, kurie gerbtų tiek prekybininkų santykius, tiek kūrėjų ekonomiką.

Šis pokytis gali paskatinti kurti naujus priskyrimo modelius, kurie sąžiningai paskirstytų komisinius ir apsaugotų visas skaitmeninės rinkos suinteresuotąsias šalis.

Gali prireikti tobulinti reguliavimo sistemas, kad būtų galima spręsti šiuos kylančius iššūkius ir užtikrinti etišką praktiką skaitmeninės prekybos aplinkoje.

Taip pat gali patikti