Strateginio bitkoinų rezervo koncepcija yra esminis pokytis valstybių požiūrio į kriptovaliutos priėmimą srityje. Pasaulio vyriausybėms kovojant su didėjančia skaitmeninio turto įtaka, nacionalinio bitkoinų rezervo sukūrimas galėtų iš esmės pakeisti tradicinių finansų sistemų ir kriptovaliutų rinkų santykį. Vieni šią iniciatyvą vertina kaip natūralią pinigų politikos evoliuciją, kiti įspėja apie precedento neturinčią riziką ir iššūkius. Poveikis toli gražu neapsiriboja paprastu turto valdymu, jis susijęs su nacionaliniu saugumu, ekonominiu suverenumu ir pasaulinių finansų ateitimi.
BITCOIN akto paaiškinimas
Sudėtingas kriptovaliutų reguliavimas tampa aiškus BITCOIN akto išsamioje sistemoje. Teisės akte nustatomos išsamios gairės įvairiose jurisdikcijose, o tokios valstijos kaip Florida ir Džordžija įgyvendina konkrečius licencijavimo reikalavimus virtualios valiutos perdavėjams pagal savo įstatymus. Kelios valstijos aktyviai sukūrė skaitmeninės valiutos darbo grupes, kad įvertintų ir atnaujintų savo įstatymus, pritaikytus blokų grandinės technologijoms.
Įstatymo rinkos priežiūros nuostatomis CFTC suteikiami išskirtiniai įgaliojimai vykdyti neatidėliotinus sandorius, susijusius su pakeičiamu skaitmeniniu turtu, nepriskiriamu prie vertybinių popierių. Tai apima išplėstinę jurisdikciją grynųjų pinigų ir skaitmeninių prekių neatidėliotinų sandorių rinkoje, kartu patikslinant „maklerio” apibrėžtį ir iki 2025 m. sausio mėn. pratęsiant kriptovaliutų mokestinės atskaitomybės terminus. Įstatymo projekte nustatytu subalansuotu požiūriu siekiama apsaugoti inovacijas ir kartu išlaikyti tvirtas vartotojų apsaugos priemones.
Ypatingas dėmesys skiriamas stabiliųjų monetų reguliavimui, kuriuo įgyvendinamas 100 proc. rezervo reikalavimas ir privalomas viešas informacijos atskleidimas emitentams. Sistema, papildyta Toomey stablecoin įstatymo projektu, numato tris stablecoin emisijos būdus, kartu nustatant aiškius skirtumus tarp stablecoin ir vertybinių popierių.
Vartotojų apsaugos priemonės sustiprintos nustatant privalomus informacijos atskleidimo reikalavimus ir atsiskaitymo baigtinumo sąlygas klientų sutartyse. Įstatymu taip pat kodifikuojamos bitkoinų turėtojų savitvarkos teisės ir skatinamas tarpžinybinis koordinavimas sistemingai renkant informaciją ir taikant bendrus vykdymo užtikrinimo protokolus, taip sukuriant patikimesnę kriptovaliutų operacijų reguliavimo aplinką.
Rezervų sukūrimo ekonominis poveikis
Strateginio bitkoinų rezervo sukūrimas yra permainingas ekonominis pasiūlymas, turintis toli siekiančių pasekmių nacionalinei pinigų politikai ir pasaulinei finansų dinamikai. Tokio rezervo sukūrimas galėtų pasitarnauti kaip finansinė parama ekonominio nestabilumo laikotarpiais ir potencialiai sustiprinti JAV dolerio pozicijas tarptautinėse rinkose. Senatoriaus Lummiso pasiūlymu dėl Bitkoinų įstatymo siekiama sistemingai įsigyjant užtikrinti maždaug 5 % visos bitkoinų pasiūlos. Pastarojo meto rinkos svyravimai parodė, kad Bitcoin elgiasi panašiau į buitinės elektronikos atsargų kaupimą nei į tradicinius strateginius rezervus.
Šalininkai teigia, kad dėl fiksuotos pasiūlos bitkoinai yra veiksmingas apsidraudimo nuo infliacijos būdas, panašus į auksą, ir suteikia papildomą portfelio diversifikavimo naudą nedidinant mokesčių naštos. Esamo areštuoto 18 mlrd. dolerių vertės „Bitcoin” turto integravimas kartu su pasiūlymu per penkerius metus įsigyti iki 1 mln.
Tačiau ši iniciatyva susijusi su pastebima rizika. Dėl bitkoinų kainų svyravimo mokesčių mokėtojai gali patirti didelį finansinį neapibrėžtumą, o vyriausybės sandoriai gali smarkiai paveikti rinkos kainas. Kritikai pabrėžia, kad kitaip nei strateginės prekių atsargos, bitkoinų atsargos neturi vidinio naudingumo.
Įgyvendinant projektą reikėtų atidžiai apsvarstyti finansavimo šaltinius, galbūt pasinaudojant 7 trilijonų JAV dolerių vertės Federalinio rezervo turtu, kartu nustatant aiškius teisinius pagrindus konfiskuotam kriptovaliutų turtui valdyti.
Nacionalinės bitkoinų saugyklos valdymas
Norint sukurti nacionalinę bitkoinų saugyklą, reikia įdiegti patikimus kelių lygių apsaugos protokolus, įskaitant saugų šaltąjį saugojimą, kvantams atsparų šifravimą ir reguliarų saugumo auditą.
Decentralizuota tinklo struktūra paskirsto privačius raktus geografiškai atskirtuose duomenų centruose, gerokai sumažindama visos sistemos kompromitavimo riziką ir kartu išlaikydama operacinį atsparumą.
Saugyklos autorizacijos sistemoje naudojami kelių parašų protokolai, reikalaujantys, kad sandorius patvirtintų keli aukšto lygio pareigūnai, taip užkertant kelią neteisėtai prieigai ir nustatant aiškią atskaitomybę valdant nacionalinį kriptovaliutos turtą.
Saugojimo sistemoje įdiegti pažangūs kriptografiniai algoritmai, skirti apsaugoti nuo būsimų kvantinės kompiuterijos grėsmių.
Dabartinė JAV vyriausybės, kaip vienos iš didžiausių pasaulyje bitkoinų turėtojų, padėtis stiprina jos gebėjimą nustatyti veiksmingas nacionalinių atsargų saugumo priemones.
Saugaus saugojimo geroji praktika
Bitkoinų saugaus saugojimo valdymas yra unikalus iššūkis nacionalinei rezervų sistemai, kuri turi subalansuoti prieinamumą ir tvirtovę primenančią apsaugą. Norint apsaugoti nacionalinį kriptovaliutos turtą, būtina taikyti kruopštų požiūrį, derinantį kelis saugojimo būdus ir griežtus saugumo protokolus. Įdiegus tiek karštųjų, tiek šaltųjų piniginių sistemas, daugiausia dėmesio skiriant šaltajam daugumos turimų lėšų saugojimui, sukuriama pagrindinė saugumo sistema.
Siekiant didžiausio saugumo nacionalinio rezervo kontekste, būtina įgyvendinti šias svarbiausias praktikas:
- Įdiegti daugiasluoksnę saugojimo sistemą, kurioje šaltajam saugojimui naudojamos aparatinės piniginės, o turtas paskirstomas keliose saugiose vietose ir saugyklose.
- Įdiegti kelių parašų autorizavimo protokolus, reikalaujančius, kad sandorius patvirtintų kelios šalys, taip sumažinant nesankcionuotos prieigos riziką.
- Sukurkite patikimas atsarginių kopijų sistemas su šifruotomis atkūrimo frazėmis, saugomomis geografiškai išsklaidytose saugiose patalpose.
- Griežtai atskirkite karštąsias pinigines, skirtas operatyviniams poreikiams, ir šaltąsias saugyklas, skirtas ilgalaikiam saugojimui.
Reguliarus saugumo auditas, atitiktis reguliavimo standartams ir institucinio lygio saugojimo sprendimų naudojimas dar labiau sustiprina nacionalinių kriptovaliutų atsargų apsaugą. Techninės įrangos pagrindu veikiančios šaltojo saugojimo sistemos, tokios kaip „Ledger” ir „Trezor”, palaiko tūkstančius kriptovaliutų ir užtikrina visapusiškas turto valdymo galimybes. Aukšto lygio šifravimas užtikrina saugias operacijas, išlaikant privatumo taisyklių laikymąsi.
Integruojant VPN ir saugius tinklo protokolus sukuriami papildomi esminiai kibernetinio saugumo apsaugos nuo galimų grėsmių sluoksniai.
Decentralizuota saugyklų tinklo struktūra
Šiuolaikinės kriptovaliutų rezervų sistemos reikalauja sudėtingos saugyklų tinklo struktūros, kuri suderina decentralizaciją ir patikimus saugumo protokolus. Architektūroje naudojamas kriptografinis rūšiavimas ir Merkle’io medžio įsipareigojimai, kad būtų galima efektyviai tikrinti būseną, kartu sumažinant saugojimo reikalavimus dėl supaprastintos blokų antraščių grandinės.
Sistemos masteliškumą didina strateginis balanso medžio išskaidymas, kuris veiksmingai valdo didelį sąskaitų skaičių, nesumažindamas saugumo ir našumo. Šis metodas leidžia naujiems mazgams efektyviai prisijungti prie tinklo, sumažinant įkūrimo išlaidas ir išlaikant kriptografinį tinklo vientisumą. Šiuose tinkluose saugiam skaitmeninio turto saugojimui ir automatizuotoms valdymo funkcijoms naudojamos išmaniosios sutartys.
Saugyklų struktūroje įdiegtos išsamios saugumo priemonės, kad piktavaliai dalyviai negalėtų pakenkti sistemai suklastodami būsenas ar atlikdami nesankcionuotus sandorius. Šiuo metu JAV turimoms 198 000 bitkoinų atsargoms reikia patikimos apsaugos, todėl šie architektūros elementai yra ypač svarbūs nacionaliniams strateginiams rezervams, kur gebėjimas saugiai valdyti didelės apimties kriptovaliutų atsargas yra itin svarbus.
Saugyklų tinklo dizainas palengvina sklandžią integraciją su platesnėmis decentralizuotomis finansų ekosistemomis, kartu užtikrinant kontrolės mechanizmus, būtinus vyriausybės priežiūrai. Tokia struktūra leidžia strategiškai įsikišti esant rinkos svyravimams, palaikant galimą bitkoinų rezervų vaidmenį stabilizuojant finansų rinkas ir kartu išlaikant skaitmeninio turto saugumui būtinas kriptografines apsaugos priemones.
Kelių parašų autorizavimo protokolai
Nacionalinių bitkoinų rezervų saugumo vientisumas priklauso nuo patikimų kelių parašų autorizavimo protokolų, kuriems reikalingi keli kriptografiniai raktai sandoriams iš saugyklos vykdyti. Šie protokolai, dažnai sukonfigūruoti kaip m-of-n sandoriai, paskirsto autorizavimo atsakomybę kelioms šalims, pašalindami vieno taško pažeidžiamumą ir padidindami bendrą saugumą.
Kelių parašų protokolų įgyvendinimas nacionaliniams bitkoinų rezervams suteikia keletą strateginių privalumų:
- Didesnė apsauga dėl būtino paskirtų šalių sutarimo, užkertant kelią neteisėtai prieigai ir mažinant vidinio sukčiavimo riziką.
- Lanksčios konfigūravimo parinktys, leidžiančios pritaikyti autorizavimo struktūras, pavyzdžiui, 2 iš 3 arba 6 iš 10 parašų, kad būtų galima pritaikyti įvairias valdymo sistemas.
- Skaidri atskaitomybė naudojant blokų grandinės patikrą, leidžiančią užtikrinti aiškią visų saugyklos operacijų audito seką.
- Galimybė užtikrinti atitiktį teisės aktų reikalavimams pasitelkiant struktūrinį raktų paskirstymą tarp atitinkamų valdžios institucijų ir priežiūros įstaigų.
Naudojant „Segwit” suderinamus adresus, prasidedančius „bc1q”, šie protokolai sklandžiai integruojami į blokų grandinę, išlaikant institucinio lygio saugumo standartus. Vis plačiau diegiamos kelių parašų saugojimo sistemos pasirodė esančios labai svarbios užtikrinant didelės vertės kriptovaliutų sandorių saugumą institucinėse platformose. Pirmaujančios kriptovaliutų biržos pademonstravo šio metodo gyvybingumą, o tokie subjektai kaip „Bitfinex”, naudodami kelių parašų sistemas, apsaugojo daugiau kaip 141 177 BTC šaltoje saugykloje.
Sistemos architektūra leidžia vykdyti bendrą kelių vyriausybinių departamentų ar agentūrų kontrolę, taip sukuriant subalansuotą požiūrį į nacionalinių kriptovaliutų atsargų valdymą, kartu užtikrinant ir saugumą, ir veiklos efektyvumą.
Pasaulinės rinkos dinamika
Pasaulinė kriptovaliutų rinka išgyvena svarbų laikotarpį, o prognozės rodo, kad iki 2025 m. jos augimo ir svyravimų trajektorija bus sudėtinga. Nors prognozės rodo, kad 2024-2025 m. ji sumažės -20,01 % ir pasieks 45,3 mlrd. dolerių, ilgesnio laikotarpio perspektyvos išlieka optimistinės – tikimasi, kad iki 2031 m. ji sieks 68,25 mlrd. dolerių.
Azijos ir Ramiojo vandenyno regionas tapo kriptovaliutų augimo epicentru, kurį lemia jauni demografiniai rodikliai, didėjanti gerovė ir technologinės inovacijos. Tokios šalys kaip Kinija, Japonija ir Pietų Korėja pirmauja šiame regione, o kriptovaliutų įmonės šį regioną vis dažniau laiko strategine starto aikštele pasaulinei plėtrai. Numatoma 861,00 mln. vartotojų bazė iki 2025 m. pabrėžia didelę regiono įtaką rinkos augimui.
Besikeičianti Azijos ir Ramiojo vandenyno regiono reguliavimo aplinka yra ypač svarbi formuojant pasaulinės kriptovaliutų ekonomikos ateitį.
Institucijų įsitvirtinimas paspartėjo patvirtinus ETF, o politiniai pokyčiai, tokie kaip JAV tyrimas dėl bitkoinų panaudojimo skolai mažinti, sustiprino rinkos pasitikėjimą.
Kriptovaliutų integracija į tradicines finansų sistemas ir toliau plečiasi, pasitelkiant tokenizuotą realųjį turtą ir tarpvalstybinių sandorių galimybes. Šis institucinis įsitraukimas kartu su didėjančiu mažmeninių investuotojų dalyvavimu ir technologine pažanga iš esmės keičia rinkos struktūrą ir potencialą.
Kritikai reiškia susirūpinimą
Kritikų nuogąstavimai dėl galimo bitkoinų strateginio rezervo išryškina esminius ideologinius ir praktinius iššūkius. Pasiūlymui priešinasi ir tradiciniai finansų ekspertai, ir kriptovaliutų šalininkai, kurie teigia, kad toks institucionalizavimas prieštarauja Bitcoin pamatiniams decentralizacijos principams ir gali pakenkti jo, kaip valiutos, vystymuisi.
Pagrindiniai prieštaravimai kyla iš įvairių perspektyvų, kurios kelia abejonių tiek dėl nacionalinės bitkoinų atsargos būtinybės, tiek dėl jos pasekmių:
- Ideologinis konfliktas: ši koncepcija tiesiogiai prieštarauja pradinei decentralizuotai „Bitcoin” vizijai ir libertarinėms šaknims, nes gali padidinti vyriausybės kontrolės ir stebėjimo galimybes.
- Ekonominis neapibrėžtumas: Kritikai teigia, kad dėl savo nepastovumo bitkoinai netinka kaip rezervinis turtas, o kiti teigia, kad tai gali reikšti JAV dolerio ir platesnių finansų rinkų silpnumą.
- Politinės kliūtys: Ribota Kongreso parama ir trumpalaikis politinis mąstymas kelia didelių kliūčių įgyvendinimui, kaip matyti iš to, kad senatoriaus Lummiso pasiūlymui trūksta bendrapasirašytojų.
- Iniciatyva gali būti per ankstyva, nes bitkoinai dar nepasiekė sisteminės svarbos, kuri paprastai siejama su strateginėmis atsargomis, o dabartinė institucinė integracija tebėra ankstyvoje stadijoje.
Strateginių rezervų įgyvendinimo tvarkaraštis
Norint išsamiai suplanuoti nacionalinį Bitcoin rezervą, reikia kruopščiai sudėlioti tvarkaraštį, apimantį kelis įgyvendinimo etapus. Remiantis pasiūlymo projektu, pradinis etapas prasideda nuo visų federaliniu lygmeniu laikomų bitkoinų konsolidavimo per septynias dienas nuo vykdomojo įsako išleidimo.
Po to prasideda 60 dienų laikotarpis, per kurį Iždas turi parengti ir pateikti išsamią įsigijimo strategiją.
Vėliau įgyvendinimo tvarkaraštyje numatyti keli lygiagrečiai vykstantys etapai. Neatidėliotinas saugojimo sprendimas apima santykių užmezgimą su patikimomis trečiosios šalies saugojimo tarnybomis, kol Iždo departamentas, bendradarbiaudamas su NSI ir CISA, rengia savikontrolės sistemą.
Įsigijimo programa siekiama įsigyti 1 mln. bitkoinų vienetų, t. y. maždaug 5 % visos pasiūlos, skiriant didelę 521 mlrd.
Siekiant užtikrinti skaidrumą ir atskaitomybę, į priežiūros struktūrą įeina ketvirtinės atsargų tikrinimo patikros ir metinių ataskaitų teikimo reikalavimai.
Senatoriaus Lummiso remiamame *BITCOIN akte* numatyta teisinė sistema, pagal kurią bus sukurtas decentralizuotas saugių bitkoinų saugyklų tinklas, kurį valdys Iždo departamentas, nors konkretus saugyklų įgyvendinimo tvarkaraštis priklauso nuo to, ar šis aktas bus priimtas.
Poveikis nacionaliniam saugumui
Valstybėms lenktyniaujant dėl dominavimo kriptovaliutų erdvėje, strateginės „Bitcoin” blokų erdvės ir „hashrate” kontrolės užtikrinimas tapo itin svarbiu nacionalinio saugumo imperatyvu.
Paskirstytas blokų grandinės technologijos pobūdis garantuoja duomenų vientisumą, tačiau siekiant užtikrinti sandorių suverenumą ir apsisaugoti nuo užsienio kišimosi, tampa labai svarbu kontroliuoti dideles hashrate dalis per kasybos operacijas.
Siekiant spręsti kylančius nacionalinio saugumo iššūkius kriptovaliutų srityje, reikia nedelsiant atkreipti dėmesį į keletą esminių veiksnių:
- Siekiant užtikrinti Amerikos gebėjimą teikti pirmenybę prieigai prie blokų erdvės ir užkirsti kelią priešiškų valstybių manipuliavimui sandoriais, būtina imtis skubių veiksmų.
- Išsamių stebėsenos sistemų kūrimas siekiant sekti ir kovoti su neteisėta veikla, kurią priešiškų valstybių veikėjai vykdo kriptovaliutų kanalais.
- Strateginių bitkoinų rezervų įgyvendinimas siekiant sustiprinti šalies finansinę padėtį ir išlaikyti technologinę lyderystę skaitmeninio turto srityje.
- Investicijos į pažangias priemones ir ekspertines žinias siekiant kovoti su su kriptovaliutomis susijusiomis grėsmėmis, kartu skatinant inovacijas teisinėse sistemose.
Kriptovaliutų ir nacionalinio saugumo sankirta reikalauja subalansuoto požiūrio, kuriame aktyvios gynybos priemonės derinamos su strateginėmis investicijomis į blokų grandinės technologijų infrastruktūrą.
Finansų sistemos integracija
Be nacionalinio saugumo sumetimų, bitkoinų integracija į pasaulinę finansų sistemą iš esmės keičia tradicinių institucijų požiūrį į skaitmeninį turtą. Pagrindinės finansų įstaigos dabar priima bitkoinus kaip užstatą, o tokios korporacijos kaip „MicroStrategy” ir „Tesla” įtraukė juos į savo balansus.
Tokių pripažintų įmonių kaip „Goldman Sachs” ir „Fidelity” pradėti platinti bitkoinų ETF fondai ir teikiamos paslaugos dar labiau įtvirtina jo pozicijas pagrindinėse finansų srityse.
Reguliavimo aplinka keičiasi, kad būtų pritaikyta šiai integracijai, derinant inovacijas ir stabilumą. Nors tiesioginis kriptovaliutų poveikis finansų rinkoms gali kelti pavojų, netiesioginė jų įtaka yra teigiama, skatinanti skaitmeninių valiutų ir blokų grandinės technologijų plėtrą.
Didelė kriptovaliutų rinkos kapitalizacija ir reikšmingos institucinės investicijos, įskaitant rizikos draudimo fondų ir pensijų fondų investicijas, pabrėžia jų didėjančią svarbą.
Šiai integracijai gilėjant, kriptovaliutos keičia tradicinę bankininkystę ir skatina naujus FinTech verslo modelius.
Strateginio bitkoinų rezervo koncepcija galėtų suteikti vyriausybėms tam tikrą įtaką kriptovaliutų ekosistemai, nors šis metodas susiduria su skepticizmu dėl galimos mokesčių mokėtojų rizikos ir rinkos svyravimo problemų.
Teisinės kliūtys ir sprendimai
Steigiant strateginį bitkoinų rezervą susiduriama su dideliais konstituciniais iššūkiais, susijusiais su federaliniais įgaliojimais kriptovaliutų ir pinigų politikos srityje.
Norint gauti Kongreso pritarimą, reikėtų atidžiai apsvarstyti esamus finansinius reglamentus ir galimus pakeitimus, kad skaitmeninis turtas būtų įtrauktas į federalinių rezervų sistemą.
Siekiant užtikrinti tinkamą priežiūrą, reikia sukurti išsamią procedūrinę sistemą, kurioje būtų atsižvelgta ir į konstitucinius reikalavimus, ir į unikalius kriptovaliutų valdymo nacionaliniu lygmeniu aspektus.
Konstitucinės atitikties iššūkiai
Steigiant strateginį bitkoinų rezervą susiduriama su dideliais konstituciniais ir teisėkūros iššūkiais, kuriuos reikia kruopščiai spręsti keliose valdžios šakose.
Nors vykdomieji įsakymai galėtų suteikti pradinį kelią per Biržos stabilizavimo fondą, šis metodas išlieka pažeidžiamas dėl teisinių iššūkių ir būsimų administracijos pokyčių. Norint sukurti nuolatinį rezervą, reikėtų tvirtos Kongreso paramos ir išsamių teisės aktų, tokių kaip JAV bitkoinų strateginio rezervo įstatymas.
Susirūpinimas dėl atitikties Konstitucijai susijęs su keliais pagrindiniais iššūkiais:
- Reikalavimas, kad federalines lėšas prižiūrėtų Kongresas, ir įgaliojimai skirti asignavimus, kuriuos iš dalies būtų galima apeiti vykdomosios valdžios veiksmais, tačiau jie būtų tikrinami.
- Galimas konfliktas tarp federalinės ir valstijų jurisdikcijų dėl kriptovaliutų reguliavimo ir valdymo.
- Bitcoin laikymo strateginiu turtu šalia tradicinių rezervų, tokių kaip auksas, konstitucinės pasekmės.
- Klausimai dėl Iždo departamento įgaliojimų valdyti skaitmeninį turtą pagal galiojančias konstitucines nuostatas.
Šie konstituciniai klausimai susikerta su reguliavimo reikalavimais, todėl būtina kruopščiai struktūrizuoti rezervo teisinę sistemą.
Bet koks įgyvendinimas turėtų būti susijęs su neatidėliotina konstitucine atitiktimi ir sukurti precedentus būsimam federalinės vyriausybės skaitmeninio turto valdymui.
Procedūrinė patvirtinimo sistema
Įgyvendinant strateginį bitkoinų rezervą reikia įveikti sudėtingus teisėkūros ir procedūrinius kelius per kelias valdžios šakas. Išryškėjo du pagrindiniai keliai: Senatoriaus Lummiso pasiūlytas teisės akto projektas ir galimi vykdomosios valdžios veiksmai per Iždo valiutos keitimo stabilizavimo fondą (angl. Exchange Stabilization Fund, ESF).
Nors tradiciškai reikėtų Kongreso pritarimo, ESF turimi platūs įgaliojimai pirkti turtą doleriui stabilizuoti galėtų būti alternatyva. Iždas galėtų įsigyti bitkoinų, prisiimdamas skolinius įsipareigojimus, kurių grąžinimas būtų išreikštas bitkoinais, pasinaudodamas esamomis teisinėmis sistemomis.
Tačiau išlieka didelių kliūčių, įskaitant reguliavimo aiškumo reikalavimus ir politikos ekspertų nuogąstavimus dėl ekonominės rizikos.
Šioms problemoms spręsti buvo pasiūlyta keletas sprendimų. Bitkoinų politikos instituto parengtame įsakymo projekte išdėstytos saugumo ir skaidrumo priemonės, o viešojo ir privačiojo sektorių partnerystė galėtų padidinti veiklos efektyvumą.
Reguliarus auditas ir ketvirčio atsargų įrodymo reikalavimai palaikytų visuomenės pasitikėjimą. Be to, aiškios teisės aktų gairės dėl SBR valdymo galėtų išspręsti reguliavimo neaiškumus.
ESF lankstumas įsigyjant turtą per konvertuojamąsias priemones yra perspektyvus teisinis būdas, leidžiantis apeiti Kongreso pritarimo poreikį ir išlaikyti konstitucinę atitiktį.
Ilgalaikės ekonominės prognozės
Prognozuojant ilgalaikę ekonominę „Bitcoin” trajektoriją matyti, kad per ateinančius dešimtmečius bus pasiekti ambicingi kainų tikslai ir plačiai paplitęs institucinis įsisavinimas. Didžiųjų institucijų analitikai pasiūlė skirtingus kainų tikslus: „Bernstein” prognozuoja 200 000 JAV dolerių iki 2025 m., o „Fidelity” analitikas Jurrienas Timmeris – 1 mlrd. dolerių iki 2040 m.
Šias prognozes patvirtina numatomas kriptovaliutų rinkos augimas nuo 910,3 mln. dolerių 2021 m. iki 1 902,5 mln. dolerių 2028 m., t. y. 11,1 % CAGR. Prie šių optimistinių prognozių prisideda neatidėliotinų bitkoinų ETF steigimas ir didėjantis institucinis įsisavinimas. Bernstein analitikai prognozuoja, kad iki 2033 m. neatidėliotinų bitkoinų ETF turtas gali pasiekti 3 trln.
- Vidutinės kainos prognozės rodo, kad iki 2025 m. bitkoinas pasieks 95 903 JAV dolerius.
- tolesnis augimas iki $574 902 iki 2030 m.
- Iki 2050 m. gali išaugti iki 3 454 010 USD
- Bendra rinkos kapitalizacija gali viršyti dabartines tauriųjų metalų rinkas
Atsižvelgiant į tai, kad fiksuota „Bitcoin” pasiūlos riba yra 21 mln. monetų, o apyvartoje jau yra 19,79 mln. monetų, šiose ilgalaikėse prognozėse didelę reikšmę turi trūkumas. Siūlomas JAV strateginio bitkoinų rezervo tikslas įsigyti 1 mln. bitkoinų gali turėti didelės įtakos šioms prognozėms ir dėl sumažėjusios pasiūlos rinkoje potencialiai paspartinti kainų kilimą.